بازدید 8632
۶
تیم ملی مقدماتی، جام‌جهانی را با صدرنشینی شروع کرد

ایران ۴ - هنگ‌کنگ ۰ | خبر خوب؛ آمادگی سردار / خبر بد؛ سکوت سردار درمورد حضورش در جام‌ملت‌ها!

سردار آزمون آماده است و روپا؛ این بهترین خبر برای فوتبال ملی در آستانه جام‌ ملت‌های قطر است. آزمون زیر نظر مورینیو در آاس رم به فرم ایده‌آل رسیده و با اولین گلش در سری آ ـ که هفته گذشته زد ـ پر روحیه است، ولی در میکسدزون با شنیدن سوال درباره حضورش در جام ملت‌ها فرار کرد!
کد خبر: ۱۲۰۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۹ 16 November 2023

 ایران ۴ - هنگ‌کنگ ۰ | خبر خوب؛ آمادگی سردار و طارمی

تیم ملی فوتبال ایران رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ را با برتری چهار بر صفر مقابل هنگ‌کنگ در خانه آغاز کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی به مصاف هنگ کنگ رفت و با دو گل در هر نیمه و برتری چهار بر صفر پیروز شد. این دیدار از هفته نخست مرحله اول مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ و از گروه E قاره آسیا برگزار شد.

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، حسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش(رضا اسدی)، محمد محبی(مهدی ترابی)، سامان قدوس(امید ابراهیمی)، مهدی طارمی(محمدجواد حسین‌نژاد) و سردار آزمون(کریم انصاری‌فرد)

ترکیب هنگ کنگ

یاپ هوانگ، اولیور گربیگ، یو وای لیم، لائو چان، وونگ وای، چان هی، چان سیو وان، سی نیشی چان، لئونگ هینگ، میشل ادبولزور، یو جوی این و جو ینگ ژی

قضاوت این دیدار را محمد نظمی‌نصرالدین با کمک‌های محمد بن‌خلیل و عارف بن عبدالراسید، همگی از مالزی بر عهده داشتند.

ایران ۴ - هنگ‌کنگ ۰ | خبر خوب؛ آمادگی سردار و طارمی

شرح گل ها

ایران ۱ - هنگ کنگ 0 (دقیقه ۱۲): حمله از جناح چپ، محبی را به نزدیکی‌های خط عرضی زمین رساند و او با یک پاس کات‌بک، آزمون را در نزدیکی‌های نقطه پنالتی صاحب توپ نمود و او با یک ضربه دقیق، دروازه هنگ‌کنگ را باز کرد.

ایران ۲ - هنگ‌کنگ 0 (دقیقه ۱۵): باز هم از جناح چپ تیم ملی حملات ایران متمرکز شد و سردار دوباره با یک پاس کات‌بک اما این‌بار روی خط ۶ قدم کار آسانی برای باز کردن دروازه حریف داشت.

ایران ۳ - هنگ‌کنگ 0 (دقیقه ۸۷): چهلمین گل مهدی طارمی با پاس سردار آزمون در داخل قوس نیمه زمین شروع شد و او با نفوذ به داخل محوطه و ضربه پای چپ دقیق، توپ را به دور از دست‌های دروازه‌بان و به تور دروازه رساند.

ایران ۴ - هنگ‌کنگ 0 (دقیقه ۲+۹۰): حرکت انفرادی طارمی پشت محوطه با خطای بازیکن هنگ‌کنگ متوقف شد. رامین رضائیان و احسان حاج صفی پشت توپ قرار گرفتند رامین با یک ضربه دقیق و غافلگیر کننده توپ را وارد دروازه هنگ‌کنگ کرد.

ایران ۴ - هنگ‌کنگ ۰ | خبر خوب؛ آمادگی سردار و طارمی

سردار آزمون آماده است و روپا؛ این بهترین خبر برای فوتبال ملی ایران در آستانه جام‌ ملت‌های آسیا در قطر است. آزمون زیر نظر مورینیو در آاس رم به فرم ایده‌آل رسیده و با اولین گلش در سری آ که هفته گذشته زده شد، بسیار پرروحیه است.

سردار اما بعداز پایان بازی در میکسدزون به سوال درباره حضور در جام ملت‌ها همراه تیم ملی پاسخ نداد، سکوت نمود و محوطه را ترک کرد! این رفتار سردار، هواداران تیم ملی را نگران کرده و گزارش اختصاصی تابناک درباره توافق او با مورینیو را جدی‌تر کرده است.

آلودگی هوای تهران و اهمیت نه چندان زیاد مسابقه، موجب شد استقبال چندان خوبی از بازی نشود و کمتر از چهار هزار تماشاگر مرد و زن در ورزشگاه آزادی حاضر شوند. در این میان، حدود ۵۰  طرفدار تیم میهمان هم در ورزشگاه حاضر بودند.

بازی در حالی آغاز شد که هنگ کنگ با سرعت تک مهاجم خود در ضد حملات بسیار خطرناک نشان می‌داد و همین امر موجب شد تا تیم ایران حملات همه جانبه‌ای نداشته باشد.

بعد از دقایق ارزیابی ابتدایی، تیم ملی نیش خود را در پیکره تیم مهمان فرو کرد تا مثل بازی‌های آسیایی هانگژو،  این حریف درجه سه به توانایی خود غره نشود و شاخ و شانه نکشد. دو گل پیاپی آزمون با پاس دو بازیکن کناری‌اش محبی و طارمی، اختلاف سطح تیم ایران با حریف شرق آسیا را نشان داد تا به سرمربی نروژی هنگ‌کنگ یادآور شود برای شکست چنین حریفی نیاز به زمین بد و کارشکنی ندارد.

در دقیقه ۱۷، ضربه فنی مهدی طارمی در آستانه تبدیل شدن به گل با واکنش دیدنی دروازه‌بان میهمان همراه شد.

در ادامه، نیمه نخست با وجود چند فرصت شاگردان امیر قلعه‌نویی با برتری دو بر صفر ایران به پایان رسید.

ایران ۴ - هنگ‌کنگ ۰ | خبر خوب؛ آمادگی سردار و طارمی

در دقیقه ۵۰، پاس عالی سامان قدوس به محمد محبی رسید و این بازیکن ناباورانه نتوانست مقابل دروازه خالی گلزنی کند که این مساله تعجب و البته ناراحتی قلعه‌نویی را در برداشت.

در دقیقه ۶۳، تیم هنگ کنگ در یک ضد حمله در آستانه رسیدن به گل بود که کنعانی‌زادگان با تکلی مناسب، دروازه ایران را نجات داد. این شاید جدی ترین محک خط دفاع کم کار کشورمان در بازی آسان امشب بود.

در دقیقه ۷۴ علیرضا جهانبخش به دلیل مصدومیت و با ناراحتی زیاد که نشان از جدی بودن آسیب داشت، زمین را ترک کرد و رضا اسدی جایگزین او شد. شاید کاپیتان دوم تیم ملی بازی با ازبکستان در تاشکند را از دست داده باشد!

در دقیقه ۷۸، آزمون در مصاف تک به تک با دروازه‌بان، توپ را با ازخودگذشتگی و رفاقت تمام به طارمی سپرد و او گلزنی کرد اما کمک داور دوم به درستی پرچم خود را بالا برد تا گل به دلیل آفساید میلیمتری، مردود شود.

یک دقیقه پس از آن شوت رضا اسدی به تیرک دروازه میهمان برخورد کرد.

در دیگر دیدار این گروه، ازبکستان در دیدار خارج از خانه مقابل ترکمنستان به پیروزی سه بر یک دست یافت. ازبک ها در نیمه اول یک بر صفر بازی را باخته بودند. 

دو گل دقایق پایانی تیم ملی باعث شد، شاگردان قلعه‌نویی روز اول مقدماتی جام جهانی در آسیا را با صدرنشینی تمام کنند و به استقبال سخت‌ترین آزمون خود در این مرحله یعنی مصاف با ازبکستان در تاشکند بروند. شاگردان امیر قلعه‌نویی دومین دیدار خود در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ را روز ۳۰ آبان ماه در تاشکند و مقابل ازبکستان برگزار خواهند کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
می گم تابناک جون چطور وقتی تیم ملی میبره و خوب بازی میکنه تیتر نمیزنی تیم قلعه نویی؟ آهان! از اون لحاظ!
بدترین تیم ملی تا الان
امید است ژنرال در جام ملت ها به گروهبانی تنزل پیدا نکند.
برعندازا از این پیروزی ها دارن میسوزن
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
یگم قبل ازنوشتن فکرکن.آخه چه ربطی داره؟خداییش اصلاچه ربطی داشت؟
تیم تمرکز لازم رانداشت همدیگر رو نمیدیدند با تیم های قوی به مشکل میخوریم بابرد هنگ کنگ انهم در خاک خودمان مغرور نشیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست